1403-02-04 13:16
307
0
89697
سرزده «گلستان ما» این بار به سراغ کمیته امداد رفت؛

روزهای شلوغ ملاقات‌های مردمی در ادارات گلستان

در روز سه‌شنبه‌های ملاقات مردمی مدیران دستگاه‌های اجرایی این بار به سراغ کمیته امداد رفتیم بار مراجعات در این دستگاه گاهی به ۱۵۰ نفر در روز می‌رسد و لذا این مسئله باعث گلایه برخی از مراجعه‌کنندگان شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» - داود خاندوزی؛ با ابتکار گلستان ما سه‌شنبه‌های هر هفته به سراغی یکی از دستگاه‌های اجرایی می‌رویم تا میزان پاسخگویی مدیران به مردم را بررسی کنیم.

در سه‌شنبه این هفته به سراغ کمیته امداد رفتیم، روز شلوغ ملاقات مردمی را در کمیته امداد شاهد بودیم به‌طوری‌که در نیمه‌های وقت اداری میزان ملاقات شوندگان به ۷۰ نفر نیز رسیده بود و این مسئله باعث گلایه‌هایی از سویی مراجع کنندگان شده بود.

برخی از آنها ۳۰ دقیقه و برخی از آنها تا حدود دو ساعت برای ملاقات مردمی پشت درب منتظر بودند، مراجعه‌کنندگان می‌گویند سیکل اداری و پاسخگویی مدیران کمیته امداد خوب است؛ اما در بخش تسهیلات بانک‌ها آنها را برای دریافت تسهیلات در صف انتظار قرار می‌دهند.

یکی از شهروندان نیز می‌گوید چند باری برای دریافت تسهیلات مراجعه کرده و امید دارد که با دیدار مدیرکل بتواند از تنگنایی معیشتی به وجود آمده با دریافت این تسهیلات خارج شود.

بررسی میدانی ما نیز نشان داد بیشتر درخواست‌ها از کمیته امداد در خصوص مساعدت‌های مالی، تسهیلات و بهره‌مندی از حمایت‌های کمیته امداد است.

باتوجه‌به درخواست مسئولان کمیته امداد به‌منظور تکریم و حفظ کرامت ارباب‌رجوع که عموماً از اقشار ضعیف جامعه مددجویان هستند گزارش مردمی ما در کمیته امداد به‌صورت مکتوب به سمع نظر شما رسید.

اما پاسخ مدیرکل کمیته امداد استان گلستان به این مسائل نیز شنیدنی است، عیسی بابایی گفت: در تلاش هستیم که در تمامی ایام هفته پاسخگوی مردم و نیازمندان باشیم، اما همان‌طور که مشاهد می‌کنید بار مراجعات ما زیاد است و لذا در روز ملاقات مردمی به مسئول دفتر تأکید کردم شرایطی را بیندیشد تا بتوانیم تعداد بیشتری از شهروندان که از اقصی‌نقاط استان مراجعه می‌کنند را پذیرش کنیم.

بابایی بیان کرد: اگر به دلیل بار مراجعات زیاد به کمیته امداد ارباب‌رجوع و مردم مستلزم وقت و زمان زیادی می‌شوند عذرخواهی می‌کنم و تلاش ما بر پاسخگو بودن به مردم است و برای اینکه بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم از ظرفیت معاونان نیز در این روز استفاده کردیم و تلاش ما این بوده که زمان ملاقات را کوتاه‌تر کنیم تا کسی در این روز فرصت ملاقات را از دست ندهد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که از دوربین شما مطرح شد مشکل تسهیلات کارگشایی است، گرچه در حوزه تسهیلات اشتغال رتبه خوبی را به دست آوردیم؛ اما با وجود افزایش ۳۰ درصدی تسهیلات کارگشایی بیش از ۶ هزار نفر در نوبت دریافت تسهیلات به‌منظور حل مشکلات معیشتی قرار دارند و ناگزیر هستیم که این افراد را در نوبت انتظار قرار دهیم.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خاطرنشان کرد: بیماران خاص و درمان در اولویت ما قرار دارند و اگر افرادی به این منظور مراجعه می‌کنند تلاش کردیم در اولویت قرار دهیم و برای دریافت تسهیلات وقت چندانی را سپری نکنند.

بابایی افزود: از ابتکار گلستان ما دراین‌خصوص نیز قدردانی می‌کنم که یارویاور کمیته امداد و مددجویان هستند، ما بر حسب وظیفه و دستور استاندار گلستان در روزهای سه‌شنبه پاسخگویی مردم هستیم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.